Thursday, July 29, 2010

Membuat lada jeruk

Saya suka makan lada jeruk tapi bukanlah makan macam tu je. Kalau makan mee hailam atau kuetiau goreng, lagi sedap kalau ada lada jeruk. Hari Sabtu ni saya akan masak untuk satu event. Masakan ni memang kena ada lada jeruk. Kalau takde, rasa kureng sikit. So, semalam saya buat lada jeruk dulu.

Saya lebih suka buat sendiri walaupun lada jeruk ada di jual kat Giant tu. Cara nak buat senang jer. Bahan2 cuma lada hijau, cuka dan air panas. Mungkin ada yang bertanya, apa yang saya nak masak?? Event apa??. Nanti saya cerita yer..


lada hijau yang di hiris nipis..

sedikit cuka

siap untuk di peram..



5 comments:

SyidaGorjes said... BALAS

hah! macam tu je ke buat dia?aku pun suka lada jeruk ni.tapi tak pernah pulak aku terfikir nak buat sendiri...

mekchu said... BALAS

char kue teow??
sedap woo makan ngan cili jeruk.. tp jgn hirup air dia.. nnti gestrik pulak

DrSinga said... BALAS

nengok gambar pun dah rasa gestrik perut ni...
:)

shaza said... BALAS

@Syida, senang jo buat dia.. sambil tutup mate pun boleh.. tapi masa potong cili jangan la tutup mata.. nanti ade yang jadi raja bersiong pulak.. hehe

@Mekchu, ye air dia tak boleh hirup nanti bocor pulak usus..

@DrS, jangan letak cuka tu banyak2.. sekadar ade rase masam jer..

rozana said... BALAS

aku rindu nk mkn lada yg hijau pekat ni!!
kalo kt klntn lada hijau dia,
kaler hijau muda tau!